2797: Διανοούμενος | Ασκητής

Διανοούμενος: Τι έχετε καταλάβει τόσα χρόνια εδώ;

Ασκητής: Την ανθρώπινη αναξιότητα.

Διανοούμενος: Πολύ αφηρημένο μου ακούστηκε.

Ασκητής: Μπορεί. Αλλά ειπώθηκε πολύ συγκεκριμένα.

Διανοούμενος: Μάλιστα, και πώς το διαχειρίζεστε;

Ασκητής: Με την προσευχή.

Διανοούμενος: Με την προσευχή; Και τι είναι για εσάς η προσευχή;

Ασκητής: Ένα είδος γλώσσας.

Διανοούμενος: Τι είδους γλώσσας;

Ασκητής: Του ανθρώπινου πνεύματος.

Διανοούμενος: Και που χρησιμεύει;

Ασκητής: Στην ανάγκη της ψυχής να εκφραστεί.

Διανοούμενος: Μα, αυτό το κάνει και η τέχνη.

Ασκητής: Έτσι φαίνεται αρχικά αλλά δεν είναι το ίδιο.

Διανοούμενος: Δηλαδή; Πού διαφέρει η προσευχή από την τέχνη;

Ασκητής: Στον Θεό!

Διανοούμενος: Μα και η τέχνη μιλάει για τον Θεό!

Ασκητής: Σωστά! Μιλάει για τον Θεό, αλλά δεν μιλάει με τον Θεό!

Διανοούμενος: Α! (σιωπή)

Ασκητής: (σιωπή)

Διανοούμενος: Και γιατί συμβαίνει αυτό;

Ασκητής: Επειδή ο καλλιτέχνης για να δημιουργήσει την τέχνη του, καλείται να διατηρεί μια απόσταση ασφαλείας, ενώ ο ασκητής όταν προσεύχεται κινείται προς μια κατάσταση ασφυξίας.

Διανοούμενος: Καταλαβαίνω (χαμογελώντας)! Αλλά δεν μπορώ να μην ρωτήσω τι εννοείς λέγοντας κατάσταση ασφυξίας;

Ασκητής: Σέχει πάρει ποτέ αγκαλιά κάποιος που σε αγαπά πολύ, τόσο σφιχτά που μέσα σου παρακαλούσες να σε αφήσει γιατί ένιωθες ότι θα έσκαγες;

Διανοούμενος: Ναι, βέβαια, αλλά ελάχιστες φορές.

Ασκητής: Αυτή την ασφυξία αποζητούν να βιώσουν όσοι προσεύχονται παρακαλώντας τον Θεό να μην τους αφήσει να πάρουν ανάσα.

Διανοούμενος: Και γιατί;

Ασκητής: Γιατί εκεί, η αίσθηση της ανθρώπινης αναξιότητας εξαφανίζεται.

Print
Email
Scroll to Top